• Berita Terbaru

    December 30, 2022

    elnusanews/com December 30, 2022

    Mesin ATM Bank BRI Unit Petta Dikeluhkan Nasabah Sering Gangguan dan Kosong


    SANGIHE Elnusanews-Layanan Bank Rakyat Indonesia (BRI) Unit Petta Kecamatan Tabukan Utara kembali mendapatkan keluhan dari nasabahnya.

    Pasalnya dari kemarin mesin Anjungan Tunai Mandiri  (ATM) kosong sehingga nasabah gagal untuk melakukan layanan tarik tunai.

    Sejumlah nasabah yang hendak tarik tunai pun terpaksa mengurungkan niatnya dan segera mencari ATM terdekat meskipun dari pihak perbankan lain.

    Hal ini dikeluhkan oleh salah satu nasabah Bank BRI Unit Petta,Frieg Dareho  mengeluhkan ATM BRI Unit Petta kerap mengalami gangguan dan kosong, hingga kendala teknis lainnya.

    "Kemarin saya melakukan transaksi tarik tunai melalui Bank BRI Unit Petta Setelah transaksi sukses, uang yang ada di mesin ATM tidak keluar namun saldo berkurang,” kata Dareho dengan nada kesal.

    Terpisah Kepala  Unit Bank BRI Petta,Suratno Lumadja saat  dikonfirmasi melalui sambungan WhatsApp mengatakan permohonan maaf atas ketidak nyamanan,sudah di TL laporannya menunggu penyelesaian Kantor Pusat Maximal 8 hari kerja."imbuh Lumadja.


    (OpMud)

    • Comments
    • FB Comments

    1 komentar:

    1. Hai kawan-kawan!!! Saya mempunyai kesetiaan saya. Kad ATM kosong saya boleh mengeluarkan $5,000 sehari. Saya mendapat ini daripada Encik Georg pada hari Rabu lalu dan kini saya mempunyai €10,000 secara percuma. Kad tersebut mengeluarkan wang dari mana-mana ATM dan tiada nama, tidak dapat dikesan dan kini saya mempunyai wang yang cukup untuk saya dan 4 anak saya. Saya benar-benar gembira saya bertemu Encik Georg kerana saya bertemu dua orang sebelum ini dan mengambil wang saya tanpa mengetahui bahawa mereka adalah penipuan. Tetapi saya gembira sekarang. Encik Georg menghantar kad itu melalui DHL dan saya mendapatnya dalam masa dua hari. Dapatkan salah seorang daripadanya sekarang. Lihat, ia memberi untuk membantu orang, walaupun ia menyalahi undang-undang, tetapi ia banyak membantu dan tiada siapa yang pernah ditangkap. Kad ini berfungsi di semua negara di seluruh dunia. Cepat dan e-mel melalui georgbednorzhackers @ gmail. com Teks, panggilan atau WhatsAp: +1(262)355-8285Perkhidmatan lain yang ditawarkan ialah:Mengklon kad ATM
      Menggodam ATM Bitcoin dengan kad perisian hasad
      Memulihkan Matawang Kripto yang Hilang atau Dicuri
      Menggodam pemindahan Western Union, pemindahan MoneyGram, Pemindahan Bank, pemindahan PayPal, Pemindahan aplikasi Tunai
      Pulihkan Media Sosial yang Digodam: Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok, Gmail, mel Yahoo dan tapak web.

      ReplyDelete

    Item Reviewed: Mesin ATM Bank BRI Unit Petta Dikeluhkan Nasabah Sering Gangguan dan Kosong Rating: 5 Reviewed By: elnusanews/com
    Scroll to Top